I'm standing on the edge, ready to fall

Nu går vi in i vecka 9. Detta innebär att det är ojämn vecka vilket i sin tur innebär att det kommer vara massor av människor här. Huset fylls på med ytterligare två barn. Så nu är vi 5 barn och 2 vuxna. Tjoho!
   Pluggandet är rätt mycket. Så jag ska egentligen inte sitta här. Men jag gör det ändå. Busigt. Ska strax sätta mig och skriva lite engelska om Roald Dahl. Har redan gjort fysiken och ska göra matte ikväll. I morgon väntar en ganska skön skoldag, men jag är lite nervös oxå (antagligen den enda på hela torpskolan som är nervös) vi får veta vilka som får åka till Polen. Och jag vill så in i bängen åka dit! Fatta vilket upplevelse, att få åka till koncentrationslägret som börjar på a och sen är det alldeles grötigt så jag kan inte ens uttala det, om än mindre stava det. Men iaf, hur värt som helst!
   Nä, nu ska jag ta tag i pluggadet, ikväll är det årsmöte och någonting om hur man skapar gott klimat blablabla. Jag ska inte stressa för mycket, jag ska prioritera det som är bra för mig och vad som gör mig gott! Men nu måste jag faktiskt göra mina läxor om jag ska komma någonstans i livet. Vem vet om några år så kanske ni får kalla mig Dr Emma. Eller varför inte Fru stadsminister. Ja, jo, jag vill nog rätt mycket med mitt liv. Och genom att skriva här lär man inte komma långt, om man inte heter Blondinbella dvs.
   Plugg var det ja!



Kommentarer
Postat av: Sofia

fy tusan vad roligt om du får åka!! :D jag var reserv, fan, det suger. jag hejar på dig!! :D smsa mig när du vet hur det gick! <3

2010-03-01 @ 21:06:43
URL: http://sofiiahedstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback