EMMA I SCHWEIZ

Hallå, Guten Tag, Bonjour och alla andra språk man pratar i Schweiz.
Flygresan gick toppen bra (även om det var ett litet sketet flygplan jag åkte med, trodde nästan att det var ett modellplan först) hur som, så flög det och jag hade en stol och fick gratis cola så inga tårar fälldes för det. Det var jag och 25 kostymnissar i 40års åldern som flög. Kände mig lite utanför skulle man kunna säga.
Väl framme i Schweiz så stog nästan hela familjen Preatorius (stavningen är väl sådär) där och viftade med svenska flaggan och jag fick ett kramdjur. En lite kossa, len och mjuk med en schweizisk flagga på. Mycket trevligt.
Jag landande i Zürich och vi åkte bil hem till Basel. HELT otroligt vilket landskap det är här! Massa berg och kullar och dalar och bara lövskog. Helt fascinerad! Alla husen är så fruktansvärt söta, med sånna fönsterluckor som man har på filmer, böjda tegeltak och bara allmänt gammeldagsa. När vi, efter mycket om och men, kom fram till huset så blev jag åter igen helt tagen. Vilket område. Allting är ihoppackat, fast ändå trevligt på något sätt. Huset som jag bor i är verkligen supermysigt. Det är typ ett rum på varje våning, vilket innebär: Trappor. Trappor. Trappor och återigen trappor. (vem kommer ha snyggast rumpa efter tre veckors trappträning? Ha? ha? ;)) Jag har fått ett eget rum, en säng och ett eget BADRUM. Jaahaaadå! Ni hörde rätt ett eget badrum. Med dusch och hela alltet. Riktigt gött!
Kan inte riktigt fatta att jag ska vara här i en månad och bara leva lite. Och dessutom få betalt för det! Helt otroligt. Imorgon ska vi leka och bara slöa. Kanske ta en promenad ner till byn. MUMS!
Bilder får ni också se i morgon.
LATEROOO

Kommentarer
Postat av: Sofia

fy tusan vad gött det låter!!!!!!!!!!! :D

2010-06-23 @ 23:30:03
URL: http://sofiiahedstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback