But as I looked behind the horizon, I discovered a sun that was risen

svensk sommar är så underskattat va?
Jag menar det finns ju typ inget goare än att ligga vid en svensk badstrand och sola under den svenska solen (ja, jag vet solen är den samma) bada i svenska vatten, äta svensk mat. Och hur mysigt är det inte med svenska hederliga grillkvällar med de finaste svenska vännerna. Eller typ köpa med sig jordgubbar och sitta och mysa vid en brygga, och den härliga känslan när man känner "nä, nu får jag nog ta av mig jeansjackan, det börjar bli lite varmt". Och hur ska man kunna mysa under en filt på kvällen när det är 33 grader varmt när klockan är 22:00? Det existerar ju inte här.
Här i Schweiz vill man helst gå naken, eller nej, fel, man vill inte gå överhuvudtaget. Man vill ligga still. I skuggan och läsa eller liknande. Man doppar sig med jämna mellanrum för att inte smälta bort och på kvällarna är man så trött så man däckar innan solen gått ner.
Ja, jag längtar lite till sverige och lite till att ha jeansjacka på mig. Iallafall få ta med sig halsduken på grillfesten, för att det blir lite kyligt om kvällen. Det hade varit något!
Fast sen gillar jag ju faktiskt att inte behöva göra någonting, och att ligga och läsa hela dagarna är inte fel det heller. Men det är inte utan att jag saknar Sverige lite grann. Speciellt gitarrspelet vid en fin grill och man måste ha en filt på sig för att inte frysa. En stor tjocktröja, fast det är ändå varmt i vattnet.
Så vad säger ni? Mina 13 läsare? Någon som är sugen på lite grill när jag kommer hem?
Pussssssss

Kommentarer
Postat av: Sofia

Idag har vi haft lika fint väder! :D höll på att svettas ihjäl! men sen hände något...hmmm...vad var det nu igen...? JO DET BÖRJADE REGNA!!!! :O förvånande? nej. men som sagt, efter sommarens finaste och varmaste dag så började de regna. svensk sommar? ja. haha, ha det bra nu emma och njuuuuuuut! :D :D puss, ses när du kommer hem (L)

2010-06-29 @ 23:44:16
URL: http://sofiiahedsrtoom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback