I give you praise when the sun is shining, I give you praise in the darkest night

Herre,
   jag ber att allting ska lösa sig. Allt trubbel som har svämmat över mig det senaste, allting som bara kom precis samtidigt. Jag ber att jag ska våga stå upp för vem Du är och vad Du gör. Jag vill känna mig älskad, för den jag är, jag vill skatta och le.
   Jag behöver känna att Du älskar mig, att Du alltid finns där. Jag behöver att Du finns, igenom andra människor. Jag behöver mina vänner. Mer än någonsin.
   Jag vill finna trygghet i Dig och i människor omkring mig. Jag är inte mer än människa, och Du vet exat hur jag har det, hur jag känner och vad jag tänker. Mer än vad jag själv gör. 
   Så Gud, hjälp mig nu igenom dessa svåra studer jag har nu och led mig igenom den långa vägen. Livet. Var lyktan för min fot.

Jesus, jag vill skratta och må bra.

Matt 28:20b
Och jag är med er alla dagar till tidens slut.

Joh 3:16
Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv.

Matt 7:7-8
Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas

Worthy is the lamb

Amen


Kommentarer
Postat av: Sofia

Emma, du måste prata med mig om det är något!! För jag finns här för dig, hela tiden!! <33 Jag älskar dig!

2010-02-22 @ 16:47:51
URL: http://sofiiahedstroom.blogg.se/
Postat av: jackie

älskade vän, du vet väl om att jag finns här för dig hela tiden, det är bara att ringa. och gumman, jag tror att allting kommer att lösa sig, det tror jag. Jag älskar dig, Em. Glöm aldrig det <3

2010-02-22 @ 19:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback