Behöver lite kärlek från fel sort, och sympatier från fel håll

Och lite närhet från rätt sort.
   Ska för första gången sen natten mellan fredag och lördag förra veckan sova ensam. Jag har sovit lite varstans och Jacqueline har sovit hos mig 4 nätter i rad. Så inatt alltså, ska jag lägga mig ner utan att fnissa, utan att prata, utan att somna bums, utan att hålla om någon, jag ska bara lägga mig ner och sova. Kul? Nej. Välbehövligt? Ja.
   I morgon bär det av till kyrkan igen. Jag känner att jag behöver skutta ner dit och träffa lite människor över en Gudstjänst, och vem vet det kanske även vankas studier, jag vet inte. Hur som helst så ska jag träna i morgon också. Det blev ingen promenad för jag kan inte vistas utomhus. Och speciellt inte träna utomhus. Kass? Yep! 1 tablett 1 gång om dagen vid allergi står det på en av tabletterna. Jag skulle kanske eventuellt behöva typ 10 tabletter. Det är inte roligt det här. Pollen alltså. Och det är inte särskillt spännande att trycka i sig massa mediciner. Jag gillar ju inte ens huvudvärkstabletter. Kemikalier och inte bra.
   Lite närhet var det vi pratade om ja. Nu ska jag alltså lägga mig i min stora 1.80 säng helt i min ensamhet och bara stirra upp i taket. Det kommer vara kallt och det kommer vara tråkigt.
   Nu fick jag en snilleblixt och kom på varför folk sitter uppe vid fejjan hela nätterna. Det är ju tråkigt att sova ensam! Där har vi det. Hur som helst, så kommer det vara tråkigt och ensamt och kallt. Det kommer inte heller vara särskilt roligt att äta frukost imorgon ensam och själv gå till kyrkan för att sedan gå hem igen, träna själv och bara vänta på att dagen ska gå för att sedan sova ensam igen. På måndag börjar skolan också. Och jag har en, ursäkta svordomen, helvetes vecka framför mig. Jag har dubbelbokat (mina lärare!) så jag ska hålla franska lektion och idrottslektion samtidigt. Bra va? Nej. Inte alls. Sen så har jag även matte nationella hängandes över mig. Engelska muntlig kommer också när jag minst anar det. Usch.
   Nu vill jag lägga mig i sängen för mig själv, sova bort så mycket tid som möjligt och be till Gud att denna veckan går fort och att jag klarar allting.

Sommarbild sisådär.

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback