Träning

Ja, jag vet faktiskt inte riktigt varför man tränar. Man ligger där på golvet och svettas som jag vet inte vad. Det gör ont och man vill inget annat än att bara gå hem. Men ändå så ligger man kvar där och fortsätter göra armhävningar, sit ups, konstiga friskis moves, frågan är bara varför i hela friden man gör det. Är det för att man ibland råkar titta upp och ser en riktigt hurtig 70 åring som gör armhävningar som om det vore den enklaste grejen i världen, eller är det för att få ut frustationer och agritioner. Är det för att bli smalare, snyggare, få lite fastare lår eller vad är grejen?
För mig handlar det inte om utseendet iaf. Faktiskt inte, även om det är bra att tänka på beach 2010 när det gör som ondast, för då orkar man oftast göra liite mer. Men jag tror faktiskt att jag tränar när jag mår som sämst. När jag inte orkar med något annat, jag är trött, ledsen, arg eller bara stressad så går jag och tränar. Oftast i perioder. 2 månader här och 2 månader där. Och det är faktiskt, tro det eller ej, riktigt gött efteråt. När man är helt död i hela kroppen och man bara känner massa massa lugn svämma över en. All stress, alla tårar och alla negativa tankar är verkligen som bortblåsta och man går hem med ett leende på läpparna.
Då är det faktiskt värt att ligga på golvet och svettas flera liter, hoppa och studsa som om man vore ett barn 2 gånger i veckan. För det gör väldigt mycket för den psykiska hälsan.
Sen att man får lite fastare lår, blir lite smalare, och lite snyggare, det är bara ett plus i kanten. För i slutendan så är det bara det psykiska som räknas.

Lite kvällskrivning är aldrig fel. Håhå,
Nu ska jag sova så jag orkar med skolan i morgon. Jag ska ha en blå kjol på mig har jag bestämt mig för, för det var länge sen jag hade den nu.
I helgen kommer jag kunna köpa min kavaj. Hurray! Fast jag funderar på att köpa en ny kofta istället. Men nej, jag har bestämt mig för att jag ska ha den där kavajen! Så nu får det bli så. 499:- på BikBok. Heja heja!



Godnatt <3


Kommentarer
Postat av: emma

hoppas du har en bra tisdag? / fröken bitterfitta

2009-09-15 @ 14:21:05
URL: http://metrobloggen.se/frokenbitterfitta
Postat av: Anna

sv: åh tycker du? =) Tack så jättemycket! <3

2009-09-15 @ 18:00:11
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Carina

Visst är Christian Audigier linnena heta! :D Jag tror att de ligger på 800 minst och uppåt!

2009-09-15 @ 20:10:28
URL: http://carinadenfina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback