Alla flyr sin vardag, in i ljusprydda rum

Jag har liiiite beslut ångest här va..
Var på öppethus idag på Lerums Gymnasium. Och jag diggar skolan. Faktiskt. Tror det blir bra. Estet-Musik. Så långt har jag bestämt mig. MEN nu kommer det verkliga problemet. Ska jag söka in på saxen? Eller på sång? Det är frågan. Jag ska hur som haver spela upp båda. Men jag vill inte ha saxlektioner där. Däremot så vill jag spela sax i typ ensamblar osv. Klurigt det där... Det blir nog att jag söker in på saxen, så får vi se vad som händer. I ettan har man ju piano som bi instrument och i tvåan får man välja ett. Antingen att jag fortsätter i piano eller drar över till sången och får en sångpedagog, vilket är gött. Saxen hänger nog med ivilket fall. De är ju trots allt mina bebisar allihop! Frågan är hur saxläraren är. Jag har lite svårt att släppa Micke alltså. Eller ah jag ska ju inte sluta spela hos Micke. Det är ju försköven min andrapappa, så det går inte och jag ska inte sluta alls på kulturskolan, utan absolut fortsätta som vanligt. Men att ha någon annan också..? Det kanske är bra för mig.. Eller så är det inte det. Gah, jag vet inte!
Jag ska sova på saken.
Om inte annat så diggar jag tanken på att få sjunga hos en sångpedagog, och lära mig ännu mera piano än vad jag redan kan. Det hade ju varit najs. 
Jaja, nu har jag reflekterat. hade min so lärare sett detta hade det varit MVG direkt! SUVERÄNT!

Godnatt, imorgon ska jag steka ägg, på min panna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback