Jag kan känna hur min rädsla flyr

Warningwarning Nu kommer lite tankar.

Jag har under ganska lång tid (30minuter) tänkt på varför vi firar jul. Jag vet ju allting med Jesus och sånt. Men är det verkligen därför vi firar? Jag skulle så in i bängen vilja att det skulle vara så! Jag vill fira jul därför att Gud sände sin son till oss på jorden, inte för att vi ska äta oss mätta som kor, bada i paket och kolla på Kalle Anka. Det hade varit rätt coolt om alla firade jul endast för att Jesus föddes. Då hade jag varit tacksam som aldrig förr.
Jag har lite svårt att vara tacksam nu faktiskt. Jag vet inte om jag kommer kunna äta massor av mat och öppna julklapp efter julklapp och veta att det finns miljontals människor där ute som inte har ett piss! Det suger! DET SUGER SÅ IN I ATTSINGEN MYCKET! Och jag kan inte göra så att alla får en bra jul heller. Jag kan köpa faktum, jag kan köpa getter, tända ljus och jag kan be. Men sen då? Visst jag hjälper en familj genom att köpa en get. Faktiskt. Men en familj. EN. Det finns miljoner människor där ute. Miljoner som inte ens har tak över huvudet och här i Sverige sitter barn och gnäller för att de inte fick den nyaste mobilen eller datorn. De kanske "bara" fick 20 paket att öppna. OCH DE ÄR SÅ FÖRBANNAT OTACKSAMMA SÅ MAN VILL SPY.
D
et är äckligt att det ska vara så orättvist.
Så i morgon ska jag fira jul för att Jesus föddes. Jag kommer vara tacksam för varenda liten sak, present och klapp jag får.

Ha nu en riktigt God jul, men glöm försköven inte bort alla som kanske inte har en riktigt lika god och mysig jul. Ta er tiden mitt i all stressen och skänk en tanke till dem. Tänd ett ljus och be. Det hjälper, Gud lyssnar på era böner.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du har så rätt emma och jag håller med dig till 100% :D

2009-12-23 @ 23:44:24
URL: http://sofiiahedstroom.blogg.se/
Postat av: Hanna Pee

bön har kraft! Tro på bönen, och gör det du kan praktiskt - alla kan göra något. Du är grym! En stooor julkram från Vietnam (för tillfället)

2009-12-24 @ 17:46:13
URL: http://thaihanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback