himlen faller ner

Himlen smulas i små små bitar och ramlar ner på marken. Man kan även uttrycka det på så sätt att det snöar. WIHOOOOOOOO!
Så, nu är vi här igen. Du, jag och bloggen. Min dag har varit.. händelserik.., lång.., och bra! Började med att julpyssla i skolan hela dagen. Hem, byta om och kleta på lite smink i ansiktet cykla till jobbet (ja det är 8 minus och det blåser orkan, men jag cyklar), jobba lite, cykla till min lillasysters första konsert. Duktig hon är! I morgon är det jullov. Jullov alltså. Det var inte längesen det var sommarlov. Så från och med i morgon har jag tre veckor framför mig. Tre veckor utan krav och utan massa saker som måste göras. Jag har ingen prestationsångest. Jag ska inte ens ta med mig böckerna hem. För jag ska vila. Bara vila och njuta. Jag ska vara ute hela nätterna och sova länge på dagarna, busa massor, fira jul, åka till trysil! Det kommer bli ett bra jullov! Hur gött som helst! Jag ska inte ens ha ångest över att jag vänder på dygnet. Och det ska vara okej att sova till 13. Utan problem.
Framförallt ska jag åka pulka. Om snön ligger kvar dvs. Vilket vi hoppas. Annars ska jag ta med mig en pulka till trysil. Skidor i all ära men det är inte mycket som slår en redig pulka backe och en ful, nernött pulka! Det går så fort och så killas det i hela magen! Mmmm !
Nu ska jag fortsätta lyssna på min spotify playlist sovmusik och ta det lungt.
Massor av kramar på er <3

JAG HAR KÖPT TVÅ GETTER BTW!

Kommentarer
Postat av: Sofia

jag vill också åka pulka!!! :D

2009-12-17 @ 22:41:45
Postat av: jackie

jag vill med. vi borde ha en pulka dag :D (y)

och du, ta med en pulka till trysil, jag är fedt på att åka ner för en fin snöig backe med den. (fast å andra sidan tar den mycket plats? men då kan vi åka på en säckellisäcksäck,inte lika coolt kanske men iallafall!)

2009-12-19 @ 12:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback